Op 25 maart was de teamdag van Happy Days. Dit doen wij elk jaar om met elkaar een onderwerp aan te snijden voor deskundigheidsbevordering, maar uiteraard ook om wat leuks te doen. Deze keer hebben wij het gehad over de samenwerking tussen de vrijwilligers; Wat vinden wij belangrijk met elkaar, wat vinden wij belangrijk in hoe we communiceren, hoe kan je miscommunicatie oplossen, maar ook bijv. wat kunnen we doen in de voorbereiding om een zo soepel mogelijke week neer te zetten. Daarna hebben wij een aantal leuke (& gekke) activiteiten gedaan bij de Tuinderij in het Westland waarbij we ook moesten samen werken in teams. Wat hebben we gelachen tijdens de scootmobiel race en de wc-potten race. Ook nog even een (gekke) groepsfoto om de dag geheel in stijl af te sluiten! Na de activiteit zijn we met een aantal gezellig gaan eten. We hebben elkaar weer beter leren kennen en zijn klaar voor het kamp!

Aanstaande maandag 22 januari om 12:00 uur start de stemronde van Help Nederland vooruit. Stichting Happy Days Zoetermeer is geselecteerd om mee te doen aan deze stemronde. Nu is het tijd om tussen 22 januari en 11 februari zoveel mogelijk stemmen te werven zodat wij een mooie bijdrage kunnen winnen om meer kinderen een onvergetelijke kampweek te kunnen bieden. Help jij ons om dit mooie bedrag te winnen?

http://Stem op Stichting Happy Days via deze link

Meer info over de actie: Klik hier

Juli 2017
Hanneke Marcelis

Vakantie! Duizenden kinderen pakken hun spullen om een week lang in een vakantiekamp vermaakt te worden door enthousiaste vrijwilligers. Die kijken daar al een jaar naar uit, maar veel ouders niet, merkte verslaggeefster én vrijwilliger bij de scouting.

Lieve ouders, relax. Met tranen in je ogen sta je gebukt over het blauwe koffertje van je kind. Je rommelt wat in het zijvak en trekt er een geplastificeerde foto uit. Jij en je man staan er glimlachend op, zie ik. Met de hond aan je voeten en je kind op schoot. Datzelfde kind kijkt je nu verward aan. ,,Leg maar onder je kussen, dan kun je naar papa en mama kijken als je ons mist”, hoor ik je fluisteren, terwijl je zijn net uitgerolde slaapzakje rechttrekt.

Ik ga al op zomerkampen sinds ik vijf jaar oud ben. Ik heb er inmiddels zo’n vijfentwintig meegemaakt, waarvan ik er tien zelf heb georganiseerd. Voor kinderen van zo’n 9 jaar oud. Dus geloof mij maar. Ik weet waar ik het over heb wanneer ik praat over lekke luchtbedden, bedplassers, schaafwonden en heimwee. En ik heb een belangrijke boodschap aan alle ouders: Relax. Het gaat prima met je kind. Ook als je een weekje niets over hem hoort.

Voor volledig bericht:

Maart 2017
Afgelopen woensdag was het zo ver; de ouderavond voor de kinderen die meegaan dit jaar met Happy Days. De kinderen zijn ook altijd welkom en de meeste komen ook zeker even kijken. Over 3 weken gaat het weer gebeuren en nu komt het ineens heel dichtbij! Er stond koffie, thee, limonade en wat lekkers klaar voor allen op de school de Jacobsvlinder waar wij fijn gebruik van mogen maken. Iedereen nam plaats en Jessica, één van de vrijwilligers van het team gaf ouders en kinderen alle informatie die zijn nodig hebben. Er werd verteld wat je moet meenemen naar het kamp, waar wij als vrijwilligers op letten op het kamp, er werd een klein tipje van het programma van de week vrijgegeven en nog veel meer. Na de presentatie kregen ouders en kinderen allen de tijd om vragen te stellen. Aan het eind krijgen alle kinderen een envelop met daarin alle belangrijke zaken op papier. Hebben jullie er ook zo’n zin in? Wij kunnen niet wachten……

Als verrassing kwam oud bestuurder Siep Eilander die zich 3 jaar heeft ingezet voor Happy Days met een heel mooi bedrag voor Happy Days. Hij heeft hier acties voor op poten gezet en dat heeft geresulteerd in een mooi bedrag. Bedankt Siep, daar kunnen wij heel veel kinderen van meenemen op kamp. Zij zullen hier erg blij mee zijn!

Maart 2017
Elk jaar hebben wij een teamdag om samen met alle vrijwilligers een belangrijk onderwerp aan te snijden waar wij een training of workshop over volgen, daarna gaan we met zijn alle wat gezelligs doen. Er zijn nieuwe vrijwilligers bij dit jaar en dus kunnen wij elkaar ook meteen wat beter leren kennen op deze manier. Zondag 26 maart 2017 hadden wij de teamdag met alle vrijwilligers waarin wij gestart zijn met een heerlijke lunch verzorgd door een van de vrijwilligers. Na de lunch kwam Trainer Wijnand Fletterman ons een workshop geven over agressie. Agressie is een breed begrip en daarom zullen wij kort verduidelijken waar wij het onder andere over gehad hebben; De aanpak met kinderen rondom plagen/pesten, hoe kinderen op een juiste manier aan te spreken of te handelen wanneer zij verbaal of fysiek heftig kunnen reageren. Hoe kunnen wij zo goed mogelijk op één lijn zitten met zoveel verschillende vrijwilligers en dit met elkaar op een goede manier overbrengen. Een zeer leerzame training waarin nieuwe inzichten gemaakt zijn. Daarna zijn we gaan bowlen met zijn alle. Even ontspannen met een hapje en een drankje. Het was een leuke dag en bij deze bedanken wij de trainer nogmaals voor zijn inzet en tijd hiervoor!

November 2016
Hoewel het kamp het hele jaar rond word voorbereid en georganiseerd door de kerngroep zijn alle vrijwilligers weer hard aan de slag!

In november zijn wij gestart met de eerste vrijwilligersbijeenkomst. Tijdens dit overleg hebben wij met alle vrijwilligers die komend jaar met het Happy Days kamp mee gaan besproken wat er nog moet gebeuren om in april 2017 weer een fantastisch kamp neer te kunnen zetten voor alle kinderen die mee zullen gaan. Wie gaat wat doen, hoe word de planning, wat is belangrijk en waar moeten we allemaal aan denken? Elk jaar weer gaan wij er enthousiast tegenaan.

Wij hebben er weer ontzettend veel zin in en kunnen niet wachten tot het zover is in april 2017!