Het kamp ging op 7 mei 2016 van start! De kinderen en vrijwilligers vertrokken vanaf het verzamelpunt met de bus richting het mussennest in Otterlo. Ouders/verzorgers hebben de kinderen uitgezwaaid. Toch wel spannend om met zijn alle in de bus richting het mussennest te gaan, maar alle kinderen hadden er enorm veel zin in. Het programma was nog een complete verrassing en werd  beetje bij beetje bekend gemaakt gedurende het kamp. Het moment van aankomst bij het mussennest mochten de jongens en de meisjes naar hun slaapzalen om een bed uit te zoeken en zij wij gestart met het bekend maken van de groepjes en de activiteiten.

Wat was het een leuke, warme een gezellig week. Iedereen is de hele week goed ingesmeerd omdat de zon hard zijn best deed en zich veel liet zien. Natuurlijk hebben wij ons programma hierop aangepast en zijn er ook waterspelen gedaan; waterballonnen, tuinslangen en bekertjes is alles wat wij nodig hadden. Naast de waterspelen hebben wij nog veel meer activiteiten gedaan; bosspelen, een gaaf kampvuur waarbij we gezongen hebben, sportieve activiteiten, een feestje gebouwd tijdens de muziekquiz en nog veel meer.

Het afsluiten doen wij altijd met een disco avond. De kinderen kleden zich om in hun feestelijke outfits, er word getut, haren worden strak in de gel gezet, de discoplek word feestelijk versierd, muziek aan en het feest kan beginnen.

Het eind kwam in zich toen we aan kwamen rijden in de bus en alle ouders/verzorgers/vrienden en familie de kinderen weer op kwamen halen. Blij om iedereen weer te zien en hen alle gave verhalen over het kamp te vertellen! De vrijwilligers hebben ook weer een super weer gehad, bedankt!