24 april 2017 een nieuw jaar met een nieuw Happy Days kamp. Iedereen stond weer te popelen om op kamp te gaan met een groep van 65 kinderen. Vol energie staat de leiding te wachten in de oorspronkelijk oranje happy days shirtjes, maar nu  ook in de stoere blauwe t-shirts en vesten. Dit jaar hadden we een dubbeldekker bus gehuurd waardoor er nog meer leiding dan anders ook mee de bus in kon. Gezellig!!!! Het was wel even passen en meten want we hadden wat veel spullen. Uiteraard is dit net als elk jaar gewoon gelukt.

Toen we aankwamen in Eersel zijn we gestart met de kennismakingsspelen. Dit is elk jaar traditie, de kinderen kennen elkaar nog niet, zitten in een vreemde groep, maar al snel zie je dat iedereen zijn weg wel vind. Aan het begin van de week kreeg iedereen ook een rugtasje dat zij zelf konden versieren. Dit was leuk omdat je dan je zelfgemaakte spullen van Happy Days mooi daarin mee naar huis kon nemen en hem thuis ook nog kan gebruiken.De tweede dag zijn we gestart met het circuit: fietsen, speuren en creatief, maar wat extra leuk was is dat we met alle groepen geluncht hebben in het bos. Helaas was het wel een beetje nat van de regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Iedereen had ’s ochtends een lunchpakketje gemaakt en die in zijn rugtasje meegenomen. We hebben heerlijk en gezellig gegeten. In de avond zijn we lekker binnen gebleven en hebben we de muziek quiz gedaan. Onze fantastische chef en DJ heeft ons laten feesten! Op dag 3 hebben wij het circuitje afgemaakt en in de middag de sponsors bedankt door middel van de mooie kaarten die zij zouden ontvangen. ’s Avonds zijn we geëindigd met een actief bosspel. Op dag 4 zijn we als verrassing naar Toverland geweest, wat een feest! Een heel leuk attractiepark met zowel achtbanen, als waterattracties, maar ook een hele grote indoor speeltuin. De kinderen zochten ons regelmatig op om samen de attracties in te gaan. ’s Avonds sloten we af met een groot kampvuur op het kampterrein. Dag 5 was ook best een speciale dag. Er waren 2 groepen; de ene groep ging een sportieve bootcamp doen en de andere groep kreeg een djembé les van Tougou ‘dougou. Ze hadden wel 30 djembe’s bij zich. Het was een muzikaal feest waarin iedereen zich lekker kon uitleven. Voor het eerst dit jaar hadden we iets nieuws: een bootcamp stond op het programma en dat was een verrassend succes. De kinderen vonden het erg leuk om te laten zien wat ze konden en ook de kinderen die niet zo vaak sporten vonden het ook erg leuk om zich zo uit te leven. De sport-juffen maakten ook wel veel grapjes tussen door en deden een beetje gek, dat was lachen! Kinderen die liever wat anders deden snapten wij ook heel goed, je word toch ook wel heel moe van een bootcamp en ook die hadden een heerlijke middag vol spelletjes. Ja en dan ineens is het alweer dag 6 en gaan we alweer bijna naar huis.

Nu vergeten we bijna te vertellen over de leuke afwasmomenten met een muziekje op, en het keten ’s avonds in bed, de vrijwilligers in de maling nemen, alle mopjes die voorbij kwamen, het springtouwen met de kinderen en vrijwilligers, de disco die te gek was en iedereen er weer op zijn best uit zag, de vele slidings bij het voetballen in het natte gras en zo kunnen we nog wel even door gaan.

Het was weer een super week!