Wij zijn zaterdag 28 april weer allemaal thuis gekomen van een geweldig kamp! Moe maar voldaan. Op maandag vertrokken we met een bus vol kinderen richting een, voor ons nieuwe, kamplocatie in Ommel (Noord-Brabant). Daar aangekomen werd er al gauw gevoetbald, geschommeld en werd het buitenspeelgoed tevoorschijn getoverd zodat er voor iedereen wel wat leuks te doen was. Als ieder een plekje om te slapen heeft gevonden en de bedden zijn opgemaakt starten we altijd met een kennismakingsspel zodat kinderen en vrijwilligers elkaar een beetje leren kennen en de kinderen weten wie hun vaste begeleider voor de kampweek is. Het spel werd enthousiast gespeeld; de toon was gezet. Alles verliep heel vlotjes en konden we tegen zeven uur, uitgehongerd van het spelen, aan tafel. Ik kan wel zeggen dat er dit jaar heel goed gegeten is; zowel in de avond als tijdens lunch en ontbijt. Vaak was het eten schoon op!

We hebben ontzettend veel gedaan: bospelen, een voetbaltoernooi, een speurtocht en mountainbike-tocht en ook dit jaar zijn we weer naar een pretpark geweest: Toverland in Sevenum. Dat was een heel groot succes! De kinderen mochten zelf rondlopen door het park: we hebben ze nauwelijks gezien. Toen we om vijf uur weer gingen verzamelen omdat het park ging sluiten waren een heleboel kinderen verbaasd dat we al weer moesten gaan. De dag was voorbij gevlogen en ontzettend leuk geweest!

Omdat er zoveel kinderen waren die de mountainbike-tocht zo leuk hadden gevonden, hebben we ook vrijdag een extra pittige tocht georganiseerd tijdens het vrij-spelmoment. Dolenthousiast kwamen ze weer terug. Aan het eind van de middag kon er gedoucht en opgetut worden voor de disco: de kinderen zagen er prachtig uit. Tijdens de disco werd er gedanst en veel gelachen. De teleurstelling was groot toen om kwart voor tien de muziek stopte en het tijd was om naar bed te gaan.

Zaterdagochtend stonden we allemaal om half twaalf klaar om te vertrekken; op naar huis! In Zoetermeer stonden de meeste ouders al te wachten en konden ook de vrijwilligers lekker naar huis! Alle vrijwilligers kijken terug op een zeer geslaagd kamp wat met plezier en veel enthousiasme geleidt is.

Wat wij nog graag met jullie willen delen: Op donderdag moesten we onze kampleider de hele dag missen. En dat was vanwege een wel heel bijzondere reden: zij kreeg een lintje (Koninklijke onderscheiding) van de burgemeester voor haar jaren lange inzet voor Stichting Happy Days. We zijn natuurlijk allemaal heel erg trots op haar en hebben haar bij terugkomst op de kamplocatie flink in het zonnetje gezet.