Kwaliteit

Al een langere tijd merken we dat het steeds lastiger wordt om kinderen te selecteren voor het kamp. Ouders en/of verzorgers zijn (terecht) kritisch en soms wat angstig om hun kind(eren) mee te geven aan vreemden. Dat is ook nogal wat! Daarom zijn wij de laatste jaren actief op zoek naar middelen om de kwaliteit die wij hebben en belangrijk vinden zichtbaar te maken en verder te blijven ontwikkelen.

Waaraan kan je de kwaliteit van Happy Days herkennen

Het pedagogisch beleid, die we in de praktijk ook onderschrijven.

Een ondertekening van een intentie verklaring van “in veilige handen”. Daarmee hebben wij aandacht voor (seksueel) ongepast gedrag. Hoe kunnen we dat voorkomen en wat te doen als zich een situatie voordoet. [meer info klik hier]

Aangesloten bij het steunpunt kindervakanties. Een organisatie die vrijwillige organisaties, die zich bezig houden met kindervakanties, op allerlei verschillende manieren kan ondersteunen. [meer info klik hier]

In 2014 hebben wij als eerste kleine vrijwilligersorganisatie een aanvraag gedaan voor het keurmerk kindervakanties. Om het keurmerk te krijgen moet je als organisatie voldoen aan strenge eisen op het gebied van kwaliteit, veiligheid en hygiëne. Tijdens het kamp van 2014 zijn wij beoordeeld door een onafhankelijke keurmeester, waarbij gekeken is of wij als organisatie niet alleen op papier aan alles voldoen, maar ook in de praktijk aan de gestelde eisen voldoen. Het oordeel is dat wij aan de gestelde eisen voldoen. Het steunpunt kindervakantie heeft het advies van de keurmeester overgenomen en vanaf oktober 2014 mogen wij het keurmerk voeren. Jaarlijks zal gecontroleerd worden of wij nog steeds aan de eisen voldoen.

In 2017 is Happy Days wederom beoordeeld door een onafhankelijke keurmeester waardoor Happy Days ook in 2017 het keurmerk mag voeren.

keuramerk

Benieuwd naar de uitkomsten van de onderzoeken:
HD Keuringsrapport 2015

HD Keuringsrapport 2016