Waarom is mijn kind uitgekozen?
De leerkracht vindt dat uw kind een weekje een zorgeloze vakantie goed kan gebruiken.

Hoef ik echt helemaal niets te betalen?
Dankzij sponsors, die geld en spullen geven, is de vakantie helemaal gratis! Het enige dat we van u verwachten, is dat u ervoor zorgt dat u uw kind brengt en bij terugkomst weer ophaalt bij de verzamelplaats.

Word er rekening gehouden met de eetgwoontes van mijn kind?
Er wordt voor iedereen gezorgd. De kinderen mogen zelf kiezen wat ze op hun brood eten. Bij de avondmaaltijd is er dagelijks keus uit minimaal 2 soorten verse groente en 2 soorten vlees. Voor kinderen die vegetarisch eten of die wegens geloofsovertuiging of allergieën bepaalde dingen niet mogen eten, wordt gezorgd voor een passend alternatief. Verder is er de hele dag limonade en vers fruit beschikbaar en ook voor lekkere tussendoortjes wordt gezorgd.

Zijn de groepen gemengd?
Net als op school doen we overdag alles samen. Natuurlijk zorgen we ervoor dat de meisjes en jongens gescheiden van elkaar douchen, omkleden en slapen. De juffen zorgen voor toezicht bij de meisjes, de meesters doen dat bij de jongens. Het is uiteraard niet toegestaan dat de kinderen elkaars slaapverblijf bezoeken.

Hoe is de begeleiding geregeld?
We maken groepjes van ongeveer 6 kinderen. Elk groepje heeft de hele week een vaste groepsleider. Daarnaast hebben wij een team dat de maaltijden bereidt en hebben we een aantal vliegende keeps.

Hoe staat het met de veiligheid?
Alles draait bij het Happy Days-kamp om zorg en veiligheid. Dat begint voor ons al bij de vrijwilligers die mee op kamp zijn. Los van het feit dat velen van hen al jaren mee gaan worden ze allemaal gescreend door de Dienst Justitie van de overheid. Dat betekent dat alle vrijwilligers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moten aanvragen. Daarnaast heeft een aantal vrijwilligers een pedagogische achtergrond en een EHBO-diploma.